måndag 19 mars 2012

Utomhuspremiär!

Då temperaturen närmade sig 10+ (!) grader i helgen bestämde jag mig för att tillsammans med Sara, och några till göra utomhuspremiär i Sverige för året! 


Robban och Danne bestämde Ågesta och det passade bra :) 
Så otroligt kul att få komma ut och att det inte var jättekallt. Men lite kallt och blåsigt var det ändå och när jag bestämde mig för att äta mat insåg jag också att klättringen för dagen nästan var över.


Det är jobbigt att ha så lättfrusna fingrar när man bor i ett kyligt land, men på med varma vantar och lek lite kull i skogen med Sara, Veronica och sprintern Daniel så blir kropp och knopp (och fingrar) varma och så man kan börja klättra igen! :D
Det blev lite press men jag hoppas på mycket mer utomhusklättring kommande månaden! 
I söndags passade jag även på att inviga cykeln för konditionspass ute (två utomhuspremiärer på en helg) woho! Skönt att komma ut igen! :D


Idag tajmade jag Anna på Karbin och vi passade på att bouldra tillsammans. Kul att köra ett pass med någon som klättrar så annorlunda från en själv, det blir bra träning eftersom vi gärna klättrar varandras svagheter. Avslutade med lite press i tunneln och jag blev förvånad över hur bra uthålligheten hållt i sig! :) 
Men nu känner jag nog ändå att jag börjar sakna klättra efter ett schema... allting blir så oplanerat. :P Hoppas på ett nytt snart!


Ser fram emot Tierra Boulder Battle på lördag, Sverigecupen (som jag hoppas blir av) nästa helg och FONT i påsk!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar