onsdag 14 mars 2012

Hemläxan och NM i Danmark

Jag fick en fråga om vad jag fått i hemläxa för smärtan i underarmen.
Jag försökte skriva om det men bestämde mig för att det var lättare att filma och visa. =) (känns inte alls pinsamt)
Jag vill inte rekommendera till att göra det här så fort man får ont i underarmen utan att veta varför, men för mig har det fungerat.

Det gör sjukt ont att göra det, men jag gjorde det 4-5 gånger om dagen tillsammans med stretch och det blev mycket bättre!
Jag hade inte alls ont under NM (även om greppstyrkan inte var på max), vilket var otroligt skönt!


I fredags bilade vi - Robban, Alex, Thang, Simon och jag - ner till Danmark, taggade för NM!
Vi hade sovmorgon på lördagen innan kvalet och tog en snabbis in till Köpenhamn. 
Vi hittade ett "torn" och begav oss upp för att kolla utsikten. Vädret var inte det bästa men det var kul att se Köpenhamn! 
 Alex, Simon och Cribba står och beundrar utsikten.
 Åkte förbi ett jättefint pastellfärgat hus, vet inte varför men jag tänker på Liseberg när jag ser det. Varför kan inte alla hus ha såna färger? Man (jag) blir ju så glaaaad!  =D
Efter stadsbesöket åkte vi till Boulderhallen för lite tävling. Jag hade trott att hallen skulle vara mindre så blev glatt överraskad av storleken. Däremot hade jag inte väntat mig så låga och... mantliga väggar. Vilket var ett litet minus.. :P


Kvalet gick jättedåligt för mig och som att det inte räckte med att jag var svag halkade jag på en box och smällde i knät. =( Jag kunde inte röra mig för det gjorde helt galet ont, fick hjälp av en medtävlande så jag kunde hoppa av bouldermattan för att vila och invänta herrarnas andra kvalgrupp! 
Det blev is och tejpning för att minska smärta och svullnad. 
Trots dålig klättring gick jag vidare till semifinal tillsammans med Robban, Danne, Thang, Alex, Geir, Magnus, Erik och Stefan (missade jag någon svensk senior? de var ju så många!) :O 
Eftersom jag skulle tävla på söndagen var jag ju tvungen att plåga mig själv och hålla igång knät hela kvällen och morgonen, som man säger: No pain - No game! 
Jag kände mig mycket starkare under semifinalen trots ett ont knä, men problemen var hårda och jag missade finalen på grund av dåligt klättrande under lördagen. 
Jag är nöjd med helgen och glad att armen fungerar som den ska igen!
Grattis till bra klättring och placering - Andy, Tina, Erik och Danne! :D


Kände inte av något under måndagens klättring och hoppas det fortsätter såhär. :) 
Knät är nästan helt återställt också. Nu kan jag till och med springa lite på det!


Ser fram emot kommande helger med Tierra Boulder Battle, Sverigecupen och FONT! :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar