söndag 25 mars 2012

TBB 2012

Tidigare i veckan så var jag otroligt nervös inför helgens tävling.
Det var väldigt lätt att spinna in på tankar som: "Vad har jag att göra i en tävling med världseliten?"
Men samtidigt så var jag extremt taggad och såg fram emot hela tillställningen.
Jag är extremt glad att jag ställde upp och testade på att tävla i det här formatet. 
Det här var absolut den roligaste tävlingen jag varit med på.

I torsdags så alla de tävlande deras problem och senare på dagen när alla var klara fick vi testa/jobba in varandras problem tillsammans.
Ironisk nog så blev jag klar sist av alla med mitt problem. Den enda deltagaren som jobbar som ledbyggare. Dock så är jag övertygad om att jag "byggde flest problem". Jag byggde nog 10 olika problem innan jag vart nöjd.
Mitt mål var att bygga ett tekniskt problem. Lågprocentiga rörelser som är lätta att ramla av ifall man gör fel.

Tyvärr gällde detta för mig också, vilket resulterade att jag inte toppade mitt eget problem. Utan föll av med handen i slutgreppet.
Så kan det gå ibland =)
Trots det så hade jag ändå sjukt kul och vart otroligt peppad av stödet från publiken.
Stort tack till alla er som var på plats och hejade!




Jag är extremt imponerad och inspirerad av de som jag tävlande med.
Alla med olika klätterbakgrunder och en egen klätterstil bjöd på en bred utmaning.
Hela upplevelsen har inspirerat mig till att utmana mig själv och bli en starkare och bättre klättrare.

Stort grattis till Matilda Söderlund som kom 3a!
Så-jävla-bra

1 kommentar:

  1. Ja, det var en overfet tavling att kolla pa. Matilda ar saa grym :) Och vinnarna var helt otroliga naturligtvis.
    Arvid gjorde ett mycket bra jobb ocksa om man bortser ifran over-hypandet (han formodligen ganska tand sjalv :P).
    Det ar ett mycket kul format sa, fortsatt forsatta!

    SvaraRadera