söndag 18 mars 2012

NM 2012

Förra helgen så åkte vi ner till Köpenhamn för att tävla i Nordiska mästerskapen i bouldering.

Det gick mindre bra för mig denna gång. Jag lyckades få med mig någon elak bakterie från Thailand som skapade inbördeskrig i magen. Jag lyckades ta mig upp för tillräckligt många problem för att ta mig till semifinal men kände på söndagen jag inte skulle orka att tävla.

Jag fick istället tillfället att gå runt och fotografera semifinalen.
Nellan

 Wu-Thang

 Nellan flashar problem #1

 Nellan på problem #2

Alexander Mars

 Nellan på problem nr 4

 Alex använder fötterna!

 Mange på problem #1

Mange på problem #2

 Mange nyper slutgreppet på det omtalade "mono-problemet".

 Mr Flash

 Danne sänder problem #1

 Daniel visar sina fotskills

 Geir nyper slutgreppet på problem #4

Anna på hennes sista finalproblem

Det är kul att Sverige representerade med flest deltagare i år igen. Någonstans måste det betyda att intresset för tävlingsklättring stiger i Sverige.
Tråkigt att NM nu endast kommer att arrangeras vartannat år.
Detta för att locka fler deltagare? Tveksamt...
Förhoppningsvis så leder detta till större och bättre arrangemang.

1 kommentar: