måndag 6 februari 2012

Nu kör vi

Ålrajt! Nu kör vi igång, på riktigt!

Vi har ett spännande år framför oss i Carlos Änglar Teamet.

Här har jag tänkt att uppdatera dig om mina klätterupplevelser under 2012.

Kalendern för 2012 börjar fyllas:
Februari
Snabbvisit till Thailand
Mars
NM i Boulder, Köpenhamn
Tierra Boulder Battle
April
Världscup Boulder, Log Dragomer
Världscup Boulder, Wien
Maj
Världscup Boulder, Innsbruk
Juni-Juli
Rocklands, Sydafrika
Augusti
Världscup Boulder, München
September
VM boulder, Paris

Tävlingen som startade året ägde dock rum i fredags.
Då åkte jag och Daniela till Klätterverket för Boulder Bash.
Bra problem, bra underhållning, bra tillställning som vanligt.
Bra jobbat KV-dudes!

I väntan på Boulder Bash-filmen så är här 3 klipp från finalen.
Finalproblem 1

Finalproblem 2

Finalproblem 3
Tack syster för filmerna!

Ja, så där kan de gå... hellre på Boulder Bash än på NM?
Jag hade inte den bästa klätterdagen, men jag hade väldigt roligt.
Grattis Geir, bra klättrat!


I lördags så vaknade jag mör och trött. I Nacka vaknade Peter Renlund ännu tröttare och med en annan sorts mörhet. Vi hade sagt att vi skulle ut och klättra men både jag och Peter kom överens om att vi är för trötta och det är för kallt ute.
Halv 2 så ringer jag upp Peter och har ångrat mig.
- "Nu gör vi något av den här dagen! Jag kommer och hämtar dig."
På vägen hälsade vi på några personer på längdskidor.

KO-blocket

Trots värmepåse så vart fingrarna kalla i -14 grader. Hurden vart hård och de vassa listerna lämnade sina spår.

Tack för sällskapet Peter. Det vart inte så mycket klättrat. Men jag tyckte vi var tappra som tog oss ut och gav några press.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar