lördag 21 april 2012

Vi kom, vi såg, vi segnade...

...ihop.

Ja, nu var första världscupen avklarad för i år.
Förväntningarna fanns inte så utifrån det så gjorde vi bra ifrån oss =)

Daniel toppade första problemet och smekte toppjuggarna på problem 2 & 3.
Jag toppade första och andra problemet och kände mig kraftlös på resten.

3 top på 6 försök och 4 bonus hade gett en semifinalplats i vår grupp.

Snabbsummering
Daniel:
Vad har du för känsla i kroppen?
- Bra! Jag behöver jobba bort mitt tvekande på väggen.
  Det känns bra inför Wien.


Robert:
Jag hade svårt att tagga till i isoleringen. Jag vart tillräckligt varm men hade inte huvudet med mig.
När jag gick ut på första problemet så var jag mentalt kvar i isoleringen.
Efter att ha gjort två onödiga försök på problem #1 så kom jag igång och taggade till.
Första 2 problemen skulle jag ha gjort på första försöken
Efter det kände jag mig mest kraftlös och kunde aldrig riktigt komma igång igen.


Nu i efterhand tänker vi båda på de små marginalerna.
"Tänk om..."
Efter att ha gjort det en stund har vi båda sagt åt varandra att släppa taget och se framåt.
Vi är nöjda med att ha klarat av den första tävlingen så pass bra som vi gjorde.
Vi kan alltid blicka bakåt och tänka: "men tänk om...".
Istället så tvingar vi nu varandra att se på allt som vi är nöjda med, för att sedan ta med oss det till Wien nästa helg!





Tack till alla er som satt hemma och hejade på oss framför datorn / /skickade sms // hört av er på facebook mm. Ni är bäst!
Nu ska vi tillbaka till tävlingsarenan och heja på tjejerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar